Recenze hotelu Medhufushi Island Resort
29.11.2013 | Pobyt v říjnu 2013 na 14 nocí jako Pár středního věku
Vrátili jsme se 12.11.2013 z Medhufushi a byla to naše 15. návštěva Malediv. Bohužel jednoznačně nejhorší. „Dopřáli“ jsme si 5*, žádná 5* ani náhodou, reálně je to vybydlená 3*, absurdně předražená.
Tento resort je celý postavený na podvodu již od fotografií, které jsou dílem fotomontáž, dílem z doby, kdy byl hotel nový, stejně jako nadšené recenze, které si zřejmě píšou sami, nebo je píší lidé, kteří na Maledivách nikdy nebyli.
Vyžádali jsme si mailem mapku ostrova s čísly bungalovů,
vymailovali naše přání na bungalow v jihozápadní části ostrova poblíž jídelny a poolu, přislíbeno recepcí. Po příletu zjištěno, že nám byl přidělen nejvzdálenější bungalow (č.196) hned vedle staff area, hlučícího generátoru a spaliště odpadků a PET lahví. Po okamžitém razantním odmítnutí teprve vyhověno (bung.101). Proč?
Resort má nesmyslnou dispozici, kdy recepce je schovaná až za jídelnou a v podstatě k ní není přístup, jen přes jídelnu, sami ji po příjezdu nenajdete. Bazén nemá bar ani přilehlou restauraci, takže pokud máte polopenzi, musíte jíst na lehátku u bazénu, nemáte si kde s jídlem sednout, pití je naštěstí roznášeno pružně - zde nutno ocenit číšníka Kamala.
Ostrov a flora: Totálně zanedbaný, pod proklamovaným zachováním přírodního rázu se skrývá lenost uklízet a opečovávat stávající floru. Průhledy z bungalowů na moře jsou všude celkově zarostlé bezcenným křovím. Spadané listí mezi bugalovy nikdo neuklízí. Na rozdíl od recenzentů, kteří se rozplývají nad kvetoucím ostrovem či rajskou zahradou na ostrově nekvete mimo 1 ibišku, na rozdíl od jiných resortů, vůbec nic. Jediné co kvetlo, byla bouganvillie v naší otevřené koupelně a tu nám roomboy, v pošetilé snaze zkrášlit naše lůžko před spaním, kompletně otrhal.
Odpadky se z ostrova neodváží, ale spalují se na pomezí staff area a posledních bungalowů na severním konci resortu. Shrabaná tráva a drobné odpadky se ukládají nastálo mezi bungalowy a dokonce na hromady hned vedle recepce, v současné době do v 1m!!!!!.
Během našeho pobytu (13 nocí) nikdo neuklízel pláž před bazénem, kde jsou pořádány tzv. romantické večeře, všechny odpadky tj. vajgly, párátka, cukry, krabíčky od cigaret, vše ponecháváno na místě, zřejmě přírodní ráz. U našich lehátek u bazénu při příchodu leželo kolečko citronu od koktejlu, při odjezdu tam stále ještě leželo. Na ostrově celkově obtížně také hledáte odpadkové koše.
Fauna: Nevím, kdo na Medhu viděl kde tropické ryby, těch několik poblíž mola skutečně nestojí za řeč. Pravda je, že resort pořádá denně zdarma snorkellingové výlety na mělčinu (cca půl hodiny jízdy dhoni), ale tam je vidět jen zlomek toho, co na jiných resortech vidíte přímo u mola.
Moře a pláže: První 3-4 dny moře katastrofa. Na celé západní straně souvislá vrstva mořské trávy v šířce 2-3m na předělu moře a pláže. Vstup do moře tedy přes naplavenou trávu
Plavání do 10ti metrů od břehu v naplavené trávě. Úklid liknavý s mnoha přestávkami na odpočinek personálu ve křoví. Vstup do moře přes 2m široký pás korálových zlomků (velmi nepříjemné) Po 3 dnech jsem si musel půjčit od nechápajícího personálu hrábě a udělal průchod zlomky cca 2m, který poté využívali všichni při vstupu do moře od bazénu.
Po 4 dnech pláže uklizeny a vybrána sítěmi tráva z moře, poté již koupání na západní straně, hlavně před poolem, O.K.
Pak už to byly přibližně Maledivy
Koupání na východním pobřeží, až na malé tůně u Spa, mola pro novomanžele a u zásobovacího přístaviště, zcela vyloučeno. Hloubka cca do 30ti cm do vzdálenosti do moře cca 150m a dno navíc pokryté travou.
Personál: Celkově resort špatně či vůbec neveden. Je evidentní, že nad jednotlivými skupinami zaměstanců není žádný šéf, který by je dozoroval, ať už číšníky, nebo plážové uklízeče apod. Uklízeči permanentně schovaní v křoví v družné zábavě.
Ubytování: Měli jsme mít samostatnou beach villu, dostali jsme „semi detached“ bungalow, což je dvojbungalow se spojovacími dveřmi. Naštěstí klidní sousedé. Bungalowy jsou na slušné úrovni vybavením i úklidem, bohužel mnohé stavebně zanedbané, u našeho chyběl kus střechy nad koupelnou, takže nám na poprvé napršelo do kosmetiky.
Od zahájení provozu však nikdo nepral závěsy (z rubu plesnivé)
Jídelna: Chybí dress code 5*, takže k obědu a k večeři mladí lidé a Rusové v nátělnících a vietnamkách. V jiných resortech i 4* personál neváhá slušnou formou vrátit nevhodně oblečené hosty. Překvapivě v 5* žádné ubrusy, jen starší prostírání, tex. ubrousky zaprané, některé i s mastnými skvrnami, nábytek již postarší odpovídající 3*. V jídelně i v sestavě stravovacích bungalowů nad mořem neustále personálem zatahovány igelitové zástěny i za úplného bezvětří, takže nikam nevidíte a připadáte si jak v kyslíkovém stanu.
Personál v jídelně: číšníci absolutně nezdraví ani neodpovídají na hlasitý pozdrav, nevidí, že mají uklízet stoly od nádobí, event. roznášet nápoje, žádný úsměv, pokud není na place „Váš“ číšník, tak se k pití hned tak nedostanete. Mnozí, zvláště ti obézní od rána do večera zpocení až do pasu, což jsme ještě na Maledivách neviděli. Ve Villu baru, pokud si nesednete k bar. pultu, čišníci nezájem.
Stravování: Všechna jídla během našeho pobytu na exceletní úrovni, vždy velmi chutná s výbornými možnostmi variací. Absolutně bez chyby.
Toalety: Na ostrově jen 2 veřejné toalety, (vedle poolu a u Villa baru) v nich žádné froté ručníčky, jen místo nich natrhaný toaletní papír (5*!!!), žádná tlumená hudba, jak je běžné na Maledivách v 4*.
Celkově:
Naše dojmy jsou, že resort se potácí ve finančních problémech, viz neodvážení odpadu, ale ukládání na místě, celková neexistence běžné údržby (viz střechy), mola jsou nenatřená, el. instalace na nich dezolátní, dokonce se nám na TV obrazovce objevilo, že stav na účtu za pronájem kanálů je 200 Rupií, a nebude-li zaplaceno do 3 dnů, program se vypne, což se také stalo.
Klady: stravování, či spíše jídlo
- lokalita kolem bazénu a vlastní bazén, vč. personálu
- celkem slušná úroveň interiéru bungalovů i když postarší
Zápory: resort žádných 5*, ale vybydlené 3* a vše ostatní co popsáno výše.
Doporučení pro CK: Je nutné, aby cestovní kanceláře, které pobyty na Medhu prodávají, na ostrov vyslali své delegáty za účelem zjištění skutečného stavu, aby zbytečně nebyli zákazníci klamáni 5* a tomu odpovídající cenou, když realita je vybydlená 3*!
Doporučení pro zákazníky : Medhuparu jsou vyhozené peníze, zvolte Meeru, nebo Olhuveli a dostanete podstatně lepší servis a zážitky a ještě ušetříte za 2 osoby 25-30 tisíc, u českých CK i více.
Fotografie hotelu







Podrobné hodnocení
Stav hotelu |
0 % |
|
Všeobecná čistota |
33 % |
|
Vhodnost pro rodinu |
33 % |
|
Vhodnost pro postižené |
N |
|
Doporučili byste tento hotel? |
0 % |
|
Nákupní možnosti v blízkosti |
0 % |
|
Dopravní spojení a možnost výletu |
33 % |
|
Restaurace a bary v blízkosti |
100 % |
|
Další možnosti trávení volného času |
33 % |
|
Vzdálenost k pláži |
100 % |
|
Vstřícnost a ochota personálu |
33 % |
|
Znalost oboru, znalost cizích jazyků |
33 % |
|
Odbavení |
67 % |
|
Vyřizování reklamací |
100 % |
|
Nabídka pro volný čas |
0 % |
|
Kvalita pláže |
33 % |
|
Kvalita a stav bazénu |
100 % |
|
Péče o děti, hřiště |
N |
|
Čistota |
67 % |
|
Velikost |
100 % |
|
Výbavení pokoje |
67 % |
|
Koupelna, toaleta, hygiena |
67 % |
|
Pestrost jídel a nápojů |
100 % |
|
Chuť a kvalita jídel a nápojů |
100 % |
|
Hotelová restaurace a bar |
100 % |
|
Čistota v restauraci a u stolu |
67 % |
|