Nabídky německých CK, které se zobrazují na našich webových stránkách, se mohou v rámci dne měnit, a to jak v ceně, tak ve volných kapacitách. Pokud při vyhledání nabídky kliknete u termínů na „Ověřit vše“, seznam nabídek se zaktualizuje. U nabídek, které jsou volné, se objeví hlášení „termín je volný“ a odkaz „Objednat“, přes který projdete do posledního kroku k vyplnění objednávky. U nabídek, které již nejsou dostupné, se zobrazí „Vyprodáno“.
K plošné aktualizaci napříč celou nabídkou na našem webu dochází vždy 1 × denně, a to dopoledne v cca 10.30 h. V tomto okamžiku se automaticky vyřazují statisíce prodaných kombinací termínů. Ceny se aktualizují průběžně během celého dne.
Cestovní agentura (něm. Reisebüro, Reisevermittler) zprostředkovává prodej cestovních služeb jednotlivých cestovních kanceláři (pořadatelů).
Cestovní agentura není na rozdíl od cestovní kanceláře pořadatel služeb, neodpovídá přímo za průběh služeb, a proto nemusí mít služby pojištěné, nemusí mít uzavřené pojištění proti úpadku.
Cestovní kancelář (něm. Veranstalter) je pořadatelem cestovních služeb. Sestavuje zájezdy, rezervuje termíny, uzavírá smlouvy s hotely a leteckými společnostmi a nabízí své produkty (zájezdy, letenky, ubytování) zákazníkům či cestovním agenturám. Cestovní kancelář nese plnou zodpovědnost za realizaci služeb, které nabízí. Cestovní kancelář v Německu musí mít uzavřené pojištění proti úpadku.
Chtěli byste obdarovat své blízké, ale netroufáte si vybrat konkrétní zájezd, termín apod.? Rádi vám vystavíme obecný dárkový poukaz, který můžete využít na všechny služby nabízené na našich webových stránkách. Podrobné informace najdete zde.
Delegát (něm. Reiseleitung) je pracovník, který v destinaci zastupuje cestovní kancelář. Zajišťuje transfer z letiště na hotel a zpět, poskytuje zákazníkům další informace, nabízí fakultativní výlety v destinaci a případně řeší dotazy a stížnosti. Delegáti německých CK mluví německy, ale ve většině případů se s nimi domluvíte také v angličtině či místním jazykem. Delegát je zaměstnanec cestovní kanceláře, popř. místní agentury, která je cestovní kanceláří najatá.
Každá německá CK z naší nabídky má svou vlastní cenovou politiku, a proto jsou dětské slevy u jednotlivých CK rozdílné. Většinou však poskytují slevy pro děti do věku 11 let. Někteří pořadatelé nabízejí slevy pro děti do 6 let a pak menší slevy pro mládež do 14 let.
Děti do 2 let mívají služby zpravidla zdarma. S příplatkem se můžete setkat v případě linkových letů nebo na hotelu za dětskou postýlku. Děti do 2 let nemají z bezpečnostních důvodů nárok na vlastní sedadlo v letadle.
Jaká je konkrétní dětská sleva, se dozvíte, když do vyhledávacího formuláře nastavíte počet dětí, jejich věk a projdete přes volbu „Ověřit“ do posledního kroku objednávky. Zde se vám zobrazí také rozepsaná cenová kalkulace za všechny účastníky, včetně dětí.
Upozorňujeme vás, že v některých případech, hlavě v Last Minute nabídkách rodinných pokojů, jsou místa pro dospělé natolik zlevněna, že se cena může vyrovnat ceně za dítě. Pokud to věk dětí dovoluje, hledejte jen klasické dvoulůžkové pokoje, Například při objednání dvou dvoulůžkových pokojů dosáhnete i bez slevy na dítě té nejlepší celkové ceny za rodinu.
Jsou to obchody, případně celá zóna obchodů, které najdete na mezinárodních letištích. Fungují na jednoduchém principu. Těsně před opuštěním země nedává smysl, abyste platili daň v této zemi. Proto jsou na letištích v prostorách za osobní kontrolou tyto obchody. Pasažéři, kteří mají jen několik hodin, nebo dokonce minut do odletu, můžou nakoupit zboží výhodněji.
Ve skutečnosti ale cenový rozdíl není tak výrazný, protože o část rozdílu koncové ceny zvedne marži prodejce. Přesto se v takových obchodech dá výhodněji nakoupit elektronika, parfémy nebo třeba alkohol či cigarety.
Pokud se rozhodnete na letišti nakupovat v duty-free zóně, přesvědčte se nejdřív, jaké jsou limity letecké společnosti pro přepravu zboží. Speciálně u alkoholu nebo cigaret má každá země jasně stanovenou hranici, přes kterou se nesmíte dostat.
Ekonomický neboli nízkonákladový pokoj (Sparzimmer, low cost) bývá cenově zvýhodněn oproti standardnímu pokoji. Může mít ale také určitou nevýhodu – většinou se jedná o pokoje, které mají stejné vybavení jako ty standardní, ale jsou např. menší rozlohou nebo orientované do ulice, s výhledem do dvora, bez balkonu nebo situované na hlučnějším místě v hotelu. Tato nevýhoda bývá uvedena v popisu hotelu od německé CK. Stává se však také, že pořadatel konkrétní důvod nesděluje.
Často se část standardních pokojů nabízí jako nízkonákladové a jsou tak dočasně za zvýhodněnou cenu (tzv. Best Price Zimmer).
Zájezdy First Minute je možné zakoupit na samém počátku sezóny v době, kdy cestovní kanceláře zveřejňují své nabídky na nadcházející období. Do kdy platí First Minute nabídka, bývá specifikováno v popisu pořadatele či v katalogu CK.
First Minute nabídky se na webových stránkách objevují cca 6 měsíců před termínem odletu či před termínem začátku sezóny. Obecně platí, že zájezdy First Minute bývají cenově nejvýhodnější. Ceny First Minute zájezdů jsou nejnižší a ani v období Last Minute ceny již zpravidla neklesají pod úroveň First Minutových cen. Další výhodou je široký výběr – na počátku sezóny ještě nejsou vyprodané kapacity.
Je to místo, odkud vycházíte na letišti z budovy k letadlu. Probíhá tady poslední kontrola cestovních dokladů. Vždycky mějte připravený palubní lístek a cestovní doklad, abyste mohli pohodlně projít přes turniket směrem k letadlu. Číslo brány najdete nejčastěji na svém palubním lístku, případně na tabuli s odlety v hale terminálu.
Pokud při vyhledávání zájezdu narazíte na výraz „s autem“ vedle názvu hotelu, znamená to, že u uvedené nabídky je v ceně zahrnut místo běžného transferu pronájem auta. Cena vozu je rozpočtena mezi všechny účastníky cesty. Vůz si vyzvednete na letišti po příletu do destinace a na konci pobytu jej opět na letišti odevzdáte. Máte ho tedy k dispozici po celou dobu pobytu. Před zakoupením zájezdu se seznamte s podmínkami pronájmu auta, které se mohou u různých pořadatelů lišit.
Nabídky zájezdů „s autem“ bývají časté v případech, kdy se nevyplatí organizovat běžný transfer z důvodu velké vzdálenosti jednotlivých ubytovacích zařízení mezi sebou i od letiště. Setkáváme se s tím u nabídek do Španělska (pevnina), Portugalska, na Kanárské ostrovy, Mallorku, Madeiru či na Kypr.
Je to nepravidelné letecké spojení do konkrétní destinace. Let si pronajímá například cestovní kancelář pro své klienty, kteří se potřebují dostat na konkrétní místo ve větším počtu. Charterový let je opakem pravidelné linky. Mohlo by se zdát, že charterový let bude levnější než lety pravidelné.
To platí pro klienty cestovní kanceláře. Zbývající letenky se případně nabízejí veřejnosti. Ale ty už často levnější nejsou. Vždy záleží na konkrétních podmínkách leteckých společností. Typickou charterovou leteckou společností je třeba Smartwings.
Check-in a check-out v hotelu
Jsou to dva pojmy, které znamenají přihlášení a odhlášení z ubytovacích služeb. Obvykle probíhá bezprostředně po příjezdu do ubytovacího zařízení. V případě zájezdů pořádaných cestovní kanceláří u nich často vyřizuje potřebnou administrativu delegát, případně delegátka.
Pokud cestujete bez ubytování objednaného v rámci zájezdu, je check-in i check-out na vás. Standardně budete potřebovat osobní a cestovní doklad a pár minut času. Po ověření údajů dostanete klíč od pokoje a základní informace o ubytovacím zařízení (kde se podává snídaně apod.). Při odhlášení většinou stačí do předem stanovené hodiny opustit pokoj.
Nabídka Last Minute označuje zájezdy, které mají odlet v nejbližších dnech, např. do 14 dnů. Výběr z Last Minute zájezdů bývá omezený a rychle se vyprodávají. Na Last Minute bývá vypsána určitá sleva, ale snížení ceny není pravidlem. Naopak na trhu německých CK se můžeme setkat se situací, kdy cestovní kancelář u Last Minute nabídky navýší cenu. Týká se to především období hlavní sezóny a období prázdnin, kdy volná místa ubývají, zájem klientů roste a jsou ochotni zájezd koupit i za vyšší cenu.
Zájezdy označené jako „Letenky +1 (popř. 2, 3) noc ubytování“ zahrnují pouze letenku do destinace a zpět, jeden transfer z letiště do hotelu v den příletu a ubytování v hotelu na 1–3 noci včetně stravy dle popisu. Jedná se o nabídku, kdy si po dlouhém letu můžete v hotelu jednu až tři noci (dle výběru) odpočinout. Zbývající dny do odletu jsou vám pak plně k dispozici pro vaši individuální turistiku. Zajištění dalšího ubytování a stravy je plně na vás. Backpacker nabídky jsou vhodné pro zákazníky, kteří rádi cestují na vlastní pěst. Před odletem se na letiště musíte dopravit sami a také si musíte sami ověřit časy zpátečního letu.
Linkové lety jsou pravidelné letecké spoje, které zajišťují dopravu dle letového plánu, a to nezávisle na skutečném vytížení spoje. Na zájezdy s linkovými lety se vztahují zvláštní překnihovací a stornovací podmínky, proto je nutné při objednání zájezdu uvést jména cestujících správně dle cestovních pasů, protože jakákoliv oprava či změna se řídí přísnými podmínkami letecké společnosti a může se pohybovat v ceně nové letenky.
Mezi linkové letecké společnosti patří např.: Lufthansa, Iberia, Emirates Airines, Qatar Airways, Thai Airways, KLM, Oman Air, Air France aj.
Jsou to letecké společnosti, které nabízejí základní služby bez nadstandardního místa, komfortu nebo dalších možností. Nejčastěji omezují velikost příručního zavazadla do 10 kg, přičemž za každé těžší se připlácí. Nízkonákladová letecká společnost nabízí lety na střední a krátké vzdálenosti bez přestupu. Typicky jsou to lety v rámci Evropy.
Výhodou nízkonákladových leteckých společností jsou levné letenky. Proto je průměrně volí přibližně polovina všech cestujících v Evropě. Zároveň je ale dobré vědět, že za každou službu navíc si tyto společnosti účtují poměrně vysoké příplatky. Týká se to například dalšího zavazadla do podpalubí, požadavku na sezení vedle sebe, nebo dokonce check-inu až na letišti. Mezi nejznámější nízkonákladové letecké společnosti patří například Ryanair, EasyJet nebo Wizz Air.
Opce (něm. Optionsbuchung) je krátkodobá rezervace. Služby v krátkodobé rezervaci je možné zpravidla ještě bezplatně zrušit nebo pozměnit. Abychom mohli krátkodobou rezervaci závazně potvrdit, je nutné, aby se platba od klienta připsala na jeden z našich účtů.
Možnost krátkodobé rezervace zájezdu, letenek či ubytování nabízejí německé CK zpravidla jen u těch služeb, kde zbývá do nástupu na cestu víc než 30 dnů. Některé německé CK nenabízejí možnost krátkodobé rezervace vůbec, jiné umožňují pouze denní opci, tedy rezervaci pouze na daný den např. do 16.00 h.
Naši obchodní poradci vás budou ohledně případné krátkodobé rezervace informovat, jakmile objednávku prověří v rezervačním systému. Vždy budete mít všechny informace, abyste mohli vše včas vyřídit.
Pořadatel (něm. Veranstalter) je subjekt, který vytváří a kombinuje cestovní služby, organizuje je, prodává je zákazníkům a cestovním agenturám a za jejich průběh nese odpovědnost. Jsou to cestovní kanceláře či letecké společnosti.
Seznam německých pořadatelů, jejichž nabídky najdete na našich webových stránkách, si můžete prohlédnout zde.
Služba Rail & Fly (neboli Zug zum Flug) znamená, že zákazník může využít k cestě na letiště vlakové spojení po německé železnici Deutsche Bahn 2. třídou zdarma. Voucher Rail & Fly obdrží zákazník spolu s cestovními doklady poštou. Ve vlaku pak průvodčímu předloží voucher spolu s cestovními doklady a občanský průkaz či cestovní pas.
Ticket Rail & Fly je platný pouze na území Německa a můžete jej využít pouze v den odletu, popř. den před odletem, a v den příletu zpět, popř. den po příletu.
Pokud cestujete z Čech, stačí si zakoupit jízdenku u ČD na česko-německé hranice nebo do první zastávky za hranicemi. Na území Německa je již platný voucher Rail & Fly.
U některých německých CK je možné si službu Rail & Fly dokoupit, cena bývá výhodnější než běžná cena jízdenky.
Pokud německá CK nabízí zájezd či ubytování na tzv. request, znamená to, že má aktuálně vyprodané kapacity ubytování či letenek, ale má s hoteliérem či leteckou společností dohodu, že v případě dalšího závazného zájmu, může požadované služby poptat. Služby se zaknihují na závaznou poptávku.
S nabídkami na request se setkáváme většinou u ubytování s vlastní dopravou.
Pokud má klient o ubytování zájem, uhradí požadovanou cenu a pořadatel má pak 1–3 pracovní dny na to, aby u hoteliéra poptal požadované ubytování.
Pokud hoteliér potvrdí volné kapacity, je ubytování automaticky závazně zaknihováno.
Pokud však hoteliér nepotvrdí volný pokoj, je zakázka zrušena a klientovi vracíme peníze.
V nabídce německých CK se může objevit typ zájezdu, který je označen jako „Ruleta – předem neurčený hotel“. Znamená to, že pořadatel neuvádí předem název hotelu, garantuje pouze kategorii (např. 4*), typ ubytování a stravu. Teprve po příletu do destinace se dozvíte, v jakém konkrétním hotelu budete ubytováni. Pořadatel v popisu služeb většinou uvádí oblast, kde bude hotel situován. Může to být širší oblast (např. Mallorca), ale může být specifikována také blíže (např. Mallorca, část Alcudia).
Nabídky označené jako „ruleta“ bývají cenově výhodné, cena na osobu může být cca o 30 € nižší než cena u běžné nabídky s konkrétním hotelem. Pozor, pokud objednáváte např. 2 × dvoulůžkový pokoj, nemůžeme vám u nabídky typu „ruleta“ zaručit, že budou oba pokoje v tomtéž hotelu.
je to letištní budova, hlavní hala, která je často odlišná pro mezinárodní a vnitrostátní lety. V Evropě běžně bývá zvlášť terminál pro lety v rámci schengenského prostoru, a zvlášť pro lety mimo něj – ať už po Evropě nebo na jiný světadíl. Každý terminál má tzv. gaty (brány), kterými pak cestující odcházejí k letadlu.
V prostorách terminálu letiště probíhá odbavení (check-in) před odletem. Pokud nemáte check-in vyřízený online předem, nebo potřebujete odbavit zavazadlo, které si nemůžete vzít s sebou do letadla do prostoru pro cestující, čeká vás odbavení u přepážky nebo automatu. Navedou vás informační tabule s odlety.
Turistická karta (něm. Touristenkarte) je forma turistického víza při cestě na Kubu a do Dominikánské republiky. Každá z těchto zemí má své unikátní turistické karty. Některé německé CK přidávají turistické karty do ceny zájezdů, není to ale pravidlem.
Turistická karta do Dominikánské republiky (Tarjeta de Turismo) stojí 10 $ na osobu a je možné ji zakoupit na některém z konzulátů Dominikánské republiky nebo přímo na letišti po příletu do Dominikánské republiky.
Turistickou kartu na Kubu je nutné zakoupit před odletem do destinace. Vydává je kubánský konzulát a cena karty je cca 630 Kč. Případně je možné si turistickou kartu (dle dostupnosti) zakoupit na určitých přepážkách na německých letištích za poplatek cca 35 €.