Nápověda
Nápověda

FAQ - nejčastější dotazy

Obsah článku

Jak postupovat při objednání zájezdu (letenek, ubytování)?

Pokud máte vybráno, je třeba vyplnit objednávkový formulář, který se Vám zobrazí v posledním kroku objednání po kliknutí na "ověřit".
V objednávkovém formuláři je nutné vyplnit příslušné kolonky označené červeným vykřičníkem. Dále si můžete dle zájmu vybrat z nabídky cestovního pojištění Uniqa a zvolit způsob platby. Na konci formuláře je pak nutné zaškrtnout, že potvrzujete správnost vyplněných údajů a že jste se seznámili se všeobecnými obchodními podmínkami. Poté klikněte na "odeslat přihlášku".
Po úspěšném odeslání Vám do e-mailu přijde automatická odpověď od NaCesty.cz. V příloze najdete Vaši objednávku s přiděleným číslem včetně pokynů k platbě (str. 2). Pokud si zaškrtnete, že máte zájem o cestovní pojištění, obdržíte také další email s informacemi k pojištění.
Naši obchodní poradci prověří vybrané služby v německém rezervačním systému, zkontrolují dostupnost zájezdu a aktuální cenu. Následně Vás zkontaktují telefonicky, popř. emailem, a dohodnou s Vámi další postup.
Na základě připsané platby na jeden z našich účtů, provede obchodní poradce závazné zaknihování služeb v mezinárodním rezervačním systému a do e-mailu Vám zašle potvrzení o zaknihování od německého pořadatele. Je třeba, abyste překontrolovali správnost údajů na potvrzení a potvrdili nám jeho přijetí e-mailem.

Jak nastavím, aby se ceny zobrazovaly v českých korunách?

Na webových stránkách si můžete sami nastavit, jak se Vám budou ceny služeb zobrazovat: buď v EUR, nebo v CZK. Zobrazení cen si můžete přepnout kliknutím na nadpis "Chcete zobrazovat ceny v CZK?" nebo naopak "Chcete zobrazovat ceny v EUR?" na pravé straně obrazovky v modrém rámečku u kurzu.

Jak poznám, že je zájezd volný?

Aktuálnost vybraných služeb (zájezdu, letenek, ubytování) si můžete jednoduše zjistit přímo na webových stránkách. Pokud při vyhledání zájezdu a ubytování ve 4. kroku a u letenek ve 3. kroku kliknete u vybraného termínu na "ověřit", zaktualizuje se nabídka včetně ceny dle aktuálního stavu v rezervačním systému. V případě, že je zájezd dostupný, objeví se stav "termín je volný" a současně aktuální celková cena za všechny cestující. Pokud je zájezd již nedostupný, zobrazí se u termínu nápis "vyprodáno".
Pokud se Vám zobrazí po kliknutí na "ověřit" vyšší cena, než která byla v náhledu před tímto krokem, znamená to, že u této nabídky došlo aktuálně k navýšení ceny. V takovém případě platí cena uvedená po ověření. Aktuální cenu Vám po vyplnění objednávky prověří samozřejmě také naši obchodní poradci přímo v rezervačním systému.

Jak mám vyplnit objednávku, když potřebujeme více pokojů?

Objednávku zájezdu či ubytování je možné najednou vyplnit vždy jen pro 1 pokoj - proto ve vyhledávacím formuláři vyplňujete vždy počet osob na pokoji.
Pokud chcete cestovat ve více lidech a přejete si více pokojů, vyplňte objednávku na 1 požadovaný pokoj (např. pro dvě osoby) a další cestující doplňte do seznamu nezávazných účastníků v objednávce - stačí kliknout na "Přidat nezávazně cestující" a vyplnit jména a věk.
V kolonce "Poznámka" nad jmény cestujících můžete případně upřesnit Váš požadavek (např. 2x dvoulůžkový pokoj).
Naši obchodní poradci prověří objednávku v rezervačním systému a zjistí, zda vybraná německá CK nabízí dostatečné kapacity letenek a ubytování, a následně Vás zkontaktují s celkovou cenovou kalkulaci pro všechny účastníky.

Pokud vyplním objednávku, jsou služby již rezervované?

Služby automaticky rezervované nejsou. Pouhé vyplnění a odeslání objednávky je vnímáno jako nezávazná objednávka. Naši obchodní poradci musí nejdříve ověřit v mezinárodním rezervačním systému aktuální počet volných míst, případné předpokládané časy letů a také aktuální cenu.
Nabídky německých CK se chovají obdobně jako na burze, mohou se i v průběhu dne měnit.
Vámi objednané služby můžeme závazně zaknihovat (= zakoupit) teprve po připsání Vaší platby na jeden z našich účtů.
Z tohoto důvodu žádáme, aby si klienti před úhradou zavolali na č. 00420 378 603 520 pro ověření aktuálnosti nabídky.
Některé německé CK nabízejí také možnost krátkodobé rezervace (opce). Týká se to pouze takových služeb, které mají termín nástupu cesty za více jak 30 dnů. Krátkodobou rezervaci nenabízejí všichni pořadatelé: některé cestovní kanceláře umožňují pouze denní rezervaci např. do 16:00, jiné ji neumožňují vůbec. Naši obchodní poradci Vás budou ohledně případné krátkodobé rezervace informovat, jakmile objednávku prověří v rezervačním systému.

Jak dlouho trvá vyřízení běžné objednávky?

Ihned po odeslání Vaší cestovní přihlášky z webových stránek je objednávka zařazena do fronty ke zpracování.
Jakmile se uvolní některý z našich obchodních poradců, prověří Vaši objednávku v rezervačním systému a bude Vás kontaktovat telefonicky, případně e-mailem. Prověří tak Váš zájem a dohodne s Vámi způsob úhrady. Zájezd, ubytování či letenky můžeme závazně zaknihovat na základě připsané platby.
Pokud jste rozhodnuti pro koupi služby a připraveni zaplatit, jsme schopni Vaši zakázku vyřídit během 1 hodiny! Je nutné, abyste byli v dosahu internetu, abyste mohli obratem potvrdit přijetí potvrzení o závazném zaknihování a správnost údajů na něm.
Máme také velké zkušenosti s rezervací služeb s brzkým odletem. Pokud si přejete koupit zájezd s odletem např. druhý den, je nutné mít pohotový přístup, tedy provést rychlou platbu, mít možnost si vytisknout potvrzení o zaknihování. Cestovní doklady se v takovém případě zasílají buď elektronicky na e-mail nebo jsou připravené k vyzvednutí na letišti cca 2 hodiny před odletem.

Je možné si služby objednat po telefonu?

Cestovní služby je možné objednat pouze přes webové stránky vyplněním objednávkového formuláře. Není možné objednat telefonicky.
Objednávka zaslaná z internetových stránek je v prvním kroku považována za nezávaznou, teprve na základě připsané platby mohou naši obchodní poradci provést závazné zaknihování služeb v rezervačním systému.
Pokud máte s objednáním potíže, zavolejte nám na č. 00420 378 603 520. Rádi Vám poradíme, jak si správně objednat z webových stránek. Případně nám zašlete svou objednávku e-mailem na info@nacesty.cz.
Pokud jste si vybrali zájezd, který nabízí německá CK, ale nedaří se Vám jej najít na našich webových stránkách, zašlete nám jeho popis (příp. i odkaz) e-mailem na info@nacesty.cz a připojte další nezbytné údaje (jména a příjmení objednavatele, jeho adresu a tel. číslo včetně e-mailu a případná jména cestujících včetně věků (u dětí je nutné doplnit i datum narození). U Vámi vybrané německé CK prověříme dostupnost zájezdu a zašleme Vám následně cestovní přihlášku včetně pokynů k platbě.

Co je zahrnuto v ceně a co naopak není?

Informace o tom, co je zahrnuto v ceně zájezdu (popř. ubytování či letenek), jsou uvedeny vždy v posledním kroku objednání u cenové kalkulace.
Ceny uváděné u všech služeb německých CK jsou koncové, tedy včetně letištních, servisních a palivových příplatků.
V ceně služeb od německých CK nejsou zahrnuty následující služby: cestovní pojištění, pojištění proti stornu, případná víza či turistické karty (pokud pořadatel neuvede jinak), náklady na povinné očkování, náklady na dopravu z místa bydliště do místa odletu, parkování na letišti.

Zařizujete také víza?

Turistická víza nejsou zahrnuta v ceně služeb německých CK. O vízových povinnostech se informujte u příslušných zastupitelských úřadů. Některá víza či registraci je nutné zařídit s předstihem před odletem (např. USA), jiná víza je možné zakoupit i po příletu do destinace přímo na letišti (např. Egypt).
Některé německé CK pak do ceny zájezdu přidávají turistické karty, týká se to cesty na Kubu. Pokud jsou zahrnuté v ceně zájezdu, naši obchodní poradci Vás o tom budou informovat a obdržíte je spolu s cestovními doklady poštou.

Je cestovní pojištění již v ceně zájezdu?

Ceny zájezdů (ubytování a letenek) německých CK nezahrnují žádné cestovní pojištění ani pojištění proti stornu.
Nezapomeňte si proto před cestou uzavřít příslušné cestovní pojištění osob či zavazadel u některého tuzemského pojišťovacího ústavu.
Našim zákazníkům doporučujeme cestovní pojištění od Uniqa. Tato pojišťovna nabízí také kompletní balíček cestovního pojištění včetně pojištění proti stornu a Covid-19. 
Pojištění si můžete objednat spolu s cestovními službami, v objednávkovém formuláři zaškrtněte příslušnou nabídku pojištění a do e-mailu následně obdržíte všechny informace k pojištění. Pojištění se hradí společně s první platbou cestovní služby.

Je možné zakoupit pouze pojištění proti stornování služeb?

V nabídce pojišťovny Uniqa je pouze kompletní balíček cestovního pojištění včetně pojištění proti stornování. Nelze zakoupit pouze storno pojištění samostatně.
Pojištění proti stornování (zrušení) zájezdu se vztahuje na případy, kdy pojištěný či spolupojištění cestující musí zrušit zájezd z vážných zdravotních důvodů (onemocnění či úraz).

Jak postupovat, když chceme stornovat nebo změnit zaplacené služby?

Pokud si přejete provést změnu u Vaší zakázky (změna jména účastníka, termínu apod.), kontaktujte svého obchodního poradce, který s Vámi objednávku vyřizoval, nebo nám zašlete žádost na info@nacesty.cz. Žádáte-li o storno služeb, je třeba to oznámit písemně.
S Vaším dotazem se obrátíme přímo na německého pořadatele služeb a budeme Vás následně informovat, zda je změna možná a za jaký poplatek, případně jaká je výše storno poplatků.
Na základě písemného potvrzení podmínek změny či storna a případného doplacení poplatku, pak budou změna či storno závazně nahlášeny u pořadatele a obdržíte nové aktuální potvrzení o zaknihování či potvrzení o stornu.

Nabízíte slevu na parkování na letišti?

Našim zákazníkům můžeme zajistit levnější parkování na všech nabízených letištích odletu přes našeho partnera Holiday Extras.

Co znamená doprava vlakem na letiště zdarma (Rail & Fly)?

Některé německé CK zahrnují do ceny zájezdu zdarma možnost využít službu Rail & Fly (neboli Zug zum Flug). Znamená to, že zákazník může využít k cestě na letiště vlakové spojení po německé železnici Deutsche Bahn 2. třídou zdarma. Jízdenky Rail & Fly obdrží zákazník spolu s cestovními doklady poštou. Ve vlaku pak průvodčímu předloží voucher spolu s cestovními doklady a občanský průkaz či cestovní pas.
Ticket Rail & Fly je platný pouze na území Německa a můžete jej využít pouze v den odletu, popř. den před odletem, a v den příletu zpět, popř. den po příletu.
Pokud cestujete z Čech, stačí si zakoupit jízdenku u ČD na česko-německé hranice nebo do první zastávky za hranicemi, na území Německa je již platný voucher Rail & Fly.
U některých německých CK je možné si službu Rail & Fly dokoupit, cena bývá výhodnější než běžná cena jízdenky.

Je nutné jít na letišti k přepážce cestovní kanceláře?

Pokud jste obdrželi cestovní doklady (letenky a vouchery) poštou či e-mailem, jdete na letišti rovnou k odbavovací přepážce (check-in).
V případě, že máte doklady připravené k vyzvednutí na letišti, jdete nejdříve k přepážce cestovní kanceláře a teprve poté na check-in. V tomto případě doporučujeme být na letišti s předstihem 2 až 2,5 hodiny před odletem, abyste stihli vše včas vyřídit.

Nemluvím německy, jak se domluvím na letišti a v destinaci?

Pokud nemluvíte německy nebo znáte jen základy jazyka, nemusíte se obávat. Komunikace na letišti při odbavení zavazadel není složitá. Na stáncích pořadatelů a na přepážkách check-in se lze domluvit také anglicky. Totéž platí pro delegáta a hotelový personál.
Pokud byste se setkali v destinaci či na letišti s jazykovou bariérou, můžete také zavolat do naší agentury na tel. +420 378 603 520. Naši obchodní poradci Vám mohou nabídnout případnou telefonní asistenci při komunikaci s delegátem či pracovníkem letiště v době otvírací doby našeho call centra.

Můžete mi ověřit časy letů z destinace?

Každý cestující je povinen si nejpozději 24 hodin před odletem prověřit, zda nedošlo ke změně času zpátečního letu.
Naše cestovní agentura časy zpátečního letu nepotvrzuje, po Vašem odletu již nemáme náhled v rezervačním systému na aktuálnost zpátečních letů.
Ověřit čas zpátečního letu lze telefonicky, kontakt na leteckou společnost bývá uvedený na letenkách, případně se můžete informovat na internetových stránkách letiště či přímo na letišti.
Pokud máte zakoupený zájezd, bývá pravidlem, že aktuálnost zpátečního letu ověří Váš delegát na místě a u recepce hotelu většinou 1 den před odletem vyvěsí informace, v kolik hodin máte být připraveni k transferu na letiště. Sledujte nástěnku Vaší cestovní kanceláře či informační šanon.

Nahoru