Nejdříve se v Düsseldorfu létalo od roku 1909 vzducholodí (roku 1911 sem tak vzduchem připlul sám hrabě Zeppelin). Současné letiště bylo otevřeno v roce 1927 (až do roku 1998 se nazývalo Letiště Porýní-Porúří). Na počátku druhé světové války, roku 1939, byla zastavena civilní doprava na letišti, které převzala Luftwaffe, od roku 1943 bylo letiště bombardováno s ničivými výsledky, na konci války je obsadila americká vojska. Od roku 1950 bylo letiště v Düsseldorfu opět pod německou správou a k dispozici osobní dopravě. Postupně prodělávalo rozšiřování a výstavbu, až se ve druhé polovině 80. let, kdy došlo k velkému nárůstu množství cestujících, stalo na počet odbavených pasažérů druhým největším v Německu. Největší tragédie v dějinách letiště není spojena s létáním, ale s nedbalou stavbou a porušováním bezpečnostních předpisů - jedná se totiž o požár v roce 1996, při kterém zde zanechalo svůj život 17 lidí (většinou se nadýchali dýmu, šířeného i ventilací) a 88 jich bylo zraněno (v terminálu je dodnes pietní pamětní místo otevřené pro lidi všech vyznání). Spoušť, kterou za sebou oheň zanechal, motivovala přestavbu a modernizaci zařízení letiště, zahrnující i stavbu visuté dráhy SkyTrain a pečlivá protipožární opatření.
IATA (Mezinárodní asociace leteckých dopravců) zná Mezinárodní letiště Düsseldorf pod zkratkou DUS.
Od více jak 8 milionů odbavených cestujících v roce 1986 se letiště dostalo na čísla kolem 15 milionů, jež si udržovalo kolem přelomu tisíciletí. Od roku 2006 docházelo opět k významnějšímu nárůstu až na více jak 18 milionů pasažérů obsloužených düsseldorfským letištěm roku 2008. Jako třetí největší letiště v Německu je tak předčí pouze Frankfurt nad Mohanem a Mnichov, v Evropě je pak před ním jen 23 letišť.
Letiště najdete necelých 10 km severně od Düsseldorfu.
Letiště má tři terminály: A (využívaný hlavně Lufthansou a jejími partnerskými společnostmi ze Star Alliance), B (odkud létá společnost Air Berlin a členské aerolinky aliance Oneworld a SkyTeam, včetně Air France, British Airways, KLM i Českých aerolinií, dále ještě třeba charterová společnost Condor) a C (většinou lety mimo schengenský prostor, také charterové lety s TUIfly).
K dopravě z nebo do města Düsseldorf lze využít jednak přímo stanici příměstské dráhy (S-Bahn) pod terminálem (Düsseldorf Flughafen Terminal), odkud vyjíždí linka S7 (na hlavní nádraží v Düsseldorfu dojede za 12 minut), jednak nádraží pro dálkové spoje na letišti (Düsseldorf Flughafen), od terminálu vzdálené 2,5 km a dosažitelné visutou automatizovanou dráhou (SkyTrain). Kromě vlaků, včetně vlakových spojů kategorie Regional-Express (RE) a ICE, z tohoto nádraží vyjíždí i linka příměstské dráhy S1, na hlavní nádraží dojede také za 12 minut.
Düsseldorfské letiště může být také případným náhradním letištěmmísto letiště ve Frankfurtu nad Mohanempro velkoplošné proudové letouny typu Airbus A380 (v případě špatného počasí na frankfurtském letišti).
Z již zmíněných leteckých společností jsou na letišti v Düsseldorfu nejvýznamnější Air Berlin (pro kterou je Düsseldorf také jedním z nejdůležitějších letištních středisek) a Lufthansa. Létání na dovolenou pak zajišťují ve větší míře ještě TUIfly a Condor.
Kromě německých měst, velkoměst v Evropě a letovisek u Středozemního moře jsou významnými destinacemi, na něž se z Düsseldorfu létá, také letiště na jiných kontinentech - v Africe, Asii, ale především Severní Americe (Atlanta, Chicago, Los Angeles, Miami, New York), jako cíle dovolené pak destinace v Karibiku. Letiště tak má potenciál vyrůst v další letištní křižovatku, jakou je např. Frankfurt.
Cookies používáme k provozování našich webových stránek, k jejich optimalizaci a neustálému zlepšování, k zobrazování reklam v souladu s vašimi zájmy.
Kliknutím na tlačítko „Přijmout“ souhlasíte s jeho použitím. Pomocí tlačítka „Změnit nastavení cookies“ můžete vybrat, které soubory cookie chcete přijmout.
Pro více informací klikněte zde.