Bezpečnostní program "Secure Flight Passenger Data" pro cestující do/přes USA

-lupa

Od 1. 1. 2012 vláda USA zavazuje všechny letecké společnosti k účasti na novém programu amerického úřadu Transportation Security Administration (TSA) - „Secure Flight“, který slouží ke zvýšení bezpečnosti při létání. Letecké společnosti mají povinnost zaregistrovat osobní údaje pasažérů, kteří letí z USA nebo do USA. Vztahuje se to i na lety, kde je pouze mezipřistání, či lety, které vstupují do vzdušného prostoru USA. Proto se nyní musí registrovat i cestující, kteří letí do karibské oblasti (např. do Mexika, do Dominikánské republiky, na Kubu nebo na Jamajku).
Požadované údaje zahrnují příjmení, křestní jméno, pohlaví (i u dětí) a datum narození, detaily Vaší cesty (tzn. čísla a časy letů) a číslo Vaší elektronické rezervace letenek popř. zájezdu.
Údaje musí být identické s údaji v cestovním pase. Všechny údaje musí být letecké společnosti sděleny nejpozději 96 hodin před odletem. V případě zadání chybných či neúplných údajů či v případě pozdního zadání si letecká společnost vyhrazuje právo vyloučit cestující z přepravy.
Formulář nesouvisí s tím, zda je do státu požadováno vízum. Je nutné jej vyplnit i při cestě do států, kde vízum není požadováno a letecká společnost či CK Vás k vyplnění vyzve.
Odkazy pro vyplnění formulářů najdete na webových stránkách daných leteckých společností nebo CK.

 

Nahoru